We present the 11th Festival S.U.T.R.A., the oldest festival in Serbia that deals with the interconnection of science, art and technology.
In the latest edition, we examine how human existence is realized in the virtual spaces of the Internet. The focus is on exploring attempts to convey, manifest and consume most of everyday functioning through digital technology, as well as existing software and content.
We hope to equally dive into the sphere of the internal and the interpersonal and shed light on what happens in the digital field between the individual and the other and what emerges from the interaction of the two.
Are loneliness, feeling of invisibility and unfullfilment just a point on the spectrum of interpersonal relationships that moves into the digital in search of a more active listener of its analogue “autistic symptom” misunderstood mumbling?
And how will the Festival provide digital satisfaction? By trying to separate the authentic from the fake, the harmful from the useful, the engaged from the monetized, through reflection and dialogue.
We have three forms at our disposal: exhibition, talks and research.
The same as pictures, it also has the function of awakening desires; of creating, not satiating, thirst; of producing the feeling of longing, offering us an apparent presence of something and then, in the same way, taking it away.
Filter
Pandemic of Covid-19, also marked as the “new reality”, forced the majority of the world’s population to migrate in front of the screens of digital devices and transfer, manifest and consume most of their everyday activities using digital technology and digital media.
In that condensed time-space cyber-geography, which due to the global pandemic also touched on the claustrophobic-agoraphobic dilemma, an individual is increasingly more often and more intensively faced with the question “Who am I and where do I belong?”.
digital pleasure digitalno zadovoljstvo
digital pleasure digitalno zadovoljstvo
digital pleasure digitalno zadovoljstvo
U Muzeju nauke i tehnike je autor programa kao što su Festival S.U.T.R.A (veze između tehnologije, umetnosti, nauke i društva) i izložbi kao što su Rođenje humanoidne robotike, Usitnjavanje – Priča o avanu, Tanka linija – Između leka i otrova, Misterija Brašovanovog paviljona iz 1929. godine i tako dalje.
Autor je više tekstova predstavljenih na raznim konferencijama i objavljenih u stručnim časopisima.
Od 1995. godine aktivno izlaže, a do sada je imala 47 samostalnih i preko 200 grupnih izložbi. Učestvovala je i na brojnim likovnim kolonijama, radionicama i veb-projektima u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je više domaćih i međunarodnih nagrada. Radovi joj se nalaze u stranim i domaćim muzejima, kao i javnim i privatnim kolekcijama.
www.ninatodorovic.com
www.architectureofmemory.com
Godine 2021. je doktorirao pri Univerzitetu umetnosti u Beogradu na interdisciplinarnim doktorskim studijama, oblast digitalna umetnost. Njegov pedagoški rad je posvećen istraživanju nastavne metodologije u oblasti primenjene umetnosti i dizajna.
Do sada je realizovao preko 60 projekata u oblasti industrijskog dizajna, dizajna enterijera i digitalne vizuelizacije. Izlagao je radove na više tehničkih sajmova, izložbi i umetničkih festivala u zemlji i svetu, a za svoj stručni i umetnički rad je nagrađen sa više nagrada i priznanja. Autor je dva tehnička patenta za potrebe edukacije u oblasti industrijskog dizajna. Autor je udžbenika i praktikuma za izradu modela za potrebe industrijskog dizajna.
https://dizajnproizvoda.wixsite.com/studio-17
Radila je kao asistent crtanja i slikanja, odsek slikarstvo, na Beogradskoj Akademiji lepih umetnosti (2009–2012). Članica je ULUS-a od 2008. godine.
Izlagala je na 13 samostalnih i na brojnim grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Učesnica je mnogih rezidencijalnih programa u Nemačkoj i Švajcarskoj. Živi i radi u Beogradu.
www.krcadinac.com
Od brojnih domaćih i međunarodnih priznanja izdvajaju se: Počasna nagrada na Međunarodnom festivalu digitalne umetnosti Ars Elektronika, Linc 2016. (Počasno priznanje Ars Elektronika Festivala), Počasna nagrada na Međunarodnom konkursu iz digitalne umetnosti Evropskog instituta za fiziku čestica – CERN, Ženeva i Festivala digitalne umetnosti Ars Elektronika, Linc 2011. (Počasno priznanje na prvom festivalu Prix Ars Electronica Collide@CERN), rad u izboru žirija 15. međunarodnog festivala medijske umetnosti u Tokiju 2011. (Jury Selection Award at 15th Japan Media Arts Festival, Tokio), otkup digitalnog ambijenta s.h.e. za prikazivanje tokom jednogodišnje stalne postavke muzeja Ars Elektromika u Lincu (2007–2008. godine).
Nataša Teofilović je doktorirala i magistrirala digitalnu umetnost na interdisciplinarnim studijama Univerziteta umetnosti u Beogradu. Diplomirala je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Redovna je profesorka na Fakultetu za medije i komunikacije (FMK) Univerziteta Singidunum u Beogradu.
Stav koji posebno karakteriše njegovo stvaralaštvo jeste izrada dela specifično za prostor u kojima ih izlaže. Ti radovi, po završetku svog trajanja u datim okruženjima više nikada nisu dostupni za predstavljanje u drugim formatima ili prostorima.
Od 2014. godine je angažovan kao docent na Fakultetu digitalnih umetnosti u Beogradu, gde predaje na osnovnim i master studijama. Trenutno je na doktorskim studijama iz oblasti dizajna novih medija na Univerzitetu Metropolitan. Višegodišnji je saradnik Kreativnog kolektiva Galerija 12 i učesnik više grupnih izložbi i umetničkih festivala, na kojima je dobio nekoliko nagrada i priznanja.
Nastupala je na festivalima kao što su ISEA2009 u Belfastu, Ars Elektronika u Lincu, Kinetika sajmu umetnosti u Londonu, Spor festival u Arhusu, FILE festival u Sao Paulu i FILE RIO u Rio de Žaneiru.
Njena hibridna umetnička dela se sastoje od VR, digitalne/fizičke skulpture, motora za igre i elektronske muzike. Diplomirala je likovne umetnosti 2010. godine. Doktorirala je filozofiju i teoriju vizuelne kulture.
Tanja je osnivač Ultramona, kibernetičkog umetničkog centra. Kao strastveni pobornik rejv kulture, napravila je nekoliko albuma tehno muzike, a i sama se bavi didžejingom.
Diplomirala je i doktorirala na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u
Beogradu. U svojoj doktorskoj disertaciji bavila se empirijskom proverom konstrukta digitalne
pismenosti i analizom prediktora postignuća. Višegodišnja je saradnica Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, na brojnim međunarodnim (OECD/PISA – Programme for International Student Assessment, OECD/TALIS – Teaching and Learning International Survey, Global Kids Online, EU Kids Online, Learning for the 21st Century, CORE i tako dalje) i domaćim istraživačkim projektima (Škola bez nasilja – ka sigurnom i podsticajnom okruženju za decu, Bezbedno školsko okruženje, Istraživanje elektronskog nasilja u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, Bezbedan internet za celu porodicu i tako dalje) iz oblasti obrazovanja i razvoja mladih.
Na polju naučno-istraživačkog rada bavi se digitalnom pismenošću učenika i nastavnika,
bezbednim ponašanjem mladih na internetu, tradicionalnim i digitalnim vršnjačkim nasiljem, procenjivanjem obrazovnih postignuća učenika i kvaliteta učenja, učenjem i ocenjivanjem u digitalnom okruženju i tako dalje.
Članica je većeg broja ekspertskih timova, a svojim aktivnostima (predavanjima po
pozivu, gostovanjima u medijima i obrazovnim ustanovama) doprinosi popularizaciji nauke u
Srbiji.
Klinički domen kojim se bavi je adolescentna psihijatrija. Predmet naučnog interesovanja su poremećaji ličnosti i mogućnost rane intervencije, sa posebnim fokusom na grupno-analitičku psihoterapiju i njene modifikacije u institucionalnom okruženju.
Diplomirala na Katedri za filozofiju, na Filozofskom fakultetu u Beogradu, gde je i doktorirala.
Objavila je više studija, članaka i monografija (Komunikologija, Komunikacija i javnost, Razumevanje i nesporazumi, Knjiga o Ćutanju. Muški svet, NewsAge, Šta stvarno želiš? i druge).
Učestvovala je na brojnim tribinama, okruglim stolovima i konferencijama u oblasti komunikacije i kulture.